Meerstemmig klassiek en wereldmuziek

Samen zingen en je stem ontwikkelen

Professionele begeleiding

Wie zingen in het NH selectiekoor?

Het Noord-Hollands selectiekoor is een enthousiaste groep jongens en meisjes van 10 t/m 19 jaar uit de regio Waterland die niets liever doen dan zingen. Zingen is hun passie en daar zijn ze serieus in. Zij zingen op hoog niveau en hebben vaak al ervaring (geen must!) opgedaan bij het voormalige kinder selectiekoor De Kickers, het NKT of het Beemster kinderkoor. De jongens en meisjes van het NHSK willen zich graag verder ontwikkelen op het gebied van zang. Daarom hebben we ervoor gekozen om elke week naast de koorrepetitie ook zangles te geven.

Met veel plezier

samen op hoog

niveau zingen

Meerstemmig

klassiek en

wereldmuziek

Wat zingen wij?

Het repertoire is meerstemmig (modern) klassiek en wereldmuziek. Klassieke muziek is namelijk een heel goede basis om je stem te ontwikkelen. Naast de wekelijkse repetitie geeft het NH selectiekoor meerdere keren per jaar een concert. En het koor gaat meedoen aan verschillende (inter)nationale optredens en concoursen. Het is onze ambitie om mee te werken met producties van de Nationale Opera & Ballet.

Met wie

Het koor wordt begeleid door een vaste dirigent, de enthousiaste en ervaren Josefine Straesser. Elke week volg je bij haar de koorrepetitie. Als geen ander kan zij een mooi repertoire neerzetten, waarbij iedereen op de juiste plek staat en de juiste stem zingt. Daarnaast geeft zij elke week voorafgaand aan de koorrepetitie zangles en solfège aan de groep. Door o.a. ademhalingsoefeningen, houding en notenleer zorgt zij ervoor dat je stem zich optimaal ontwikkelt en je vol zelfvertrouwen zingt.

Professionele

begeleiding