Dirigent – Josefine Straesser

De dirigent van het Noord-Hollands selectiekoor is de enthousiaste en ervaren Josefine Straesser. Ze studeerde klassieke zang en volgde pianolessen bij Vaughan Schlepp. Naast het zingen van opera heeft Josefine een grote liefde voor lesgeven en dirigeren.

“Niets is mooier dan de kinderstem. Ik vind het enorm leuk om kinderen klassiek repertoire te laten zingen”.

Josefine was enkele jaren repetitor bij het Nederlands concertkoor in Amsterdam en heeft in 2012 het kinderkoor van de Maarten Luther kerk in Amsterdam opgericht. Daarnaast is ze sinds september 2016 cantor bij de Nassaukerk in Amsterdam. In januari 2017 is ze met veel plezier begonnen bij het Noord-Hollands selectiekoor. Sinds 2021 studeert Josefine koordirectie bij Luc Anthonis in Antwerpen en volgt zij de Master tot koordirigent aldaar.