De repetitie

Elke dinsdag van 17.30 tot 19.30 uur zangles en koorrepetitie
onder leiding van een enthousiaste en ervaren dirigent.

De repetitie

De repetitie is één keer per week en bestaat uit meerdere delen. Het begint met een beetje inzingen, dan koorrepetitie, dan een pauze en dan weer koorrepetitie. Bij het inzingen wordt de stem opgewarmd, maar ook vaak het lichaam een beetje los gemaakt. Daarna volgt de koorrepetitie waarin samen het repertoire ingestudeerd wordt onder begeleiding van de dirigent. Vervolgens hebben we even pauze waar we even wat kunnen drinken en daarna gaan we weer verder met de koorrepetitie.

De repetities zijn op de dinsdagavonden van 17:30 uur – 19:30 uur in de Kapel aan de Prinses Wilhelminasingel 39, Zuidoostbeemster.

Ontdek de
mogelijkheden
van je stem

Zangles

Tijdens het eerste uur wordt er zangles gegeven. De lessen bestaan uit ademhalingstechnieken, houding, presentatie, notenleer, solfège en gehoortraining. Daarvoor wordt o.a. de methode Jongleren gebruikt. Op een informele manier worden de jongens en meisjes professioneel begeleid om hun stem optimaal te kunnen ontwikkelen.

Koorrepetitie

Tijdens de koorrepetitie zing je als koor onder leiding van de dirigent. Samen wordt het repertoire ingestudeerd. Dit is meerstemmig (modern) klassiek en wereldmuziek. De dirigent zorgt ervoor dat de stemmen goed op elkaar zijn afgestemd. Zodat het samen één mooi geheel is. Op een informele manier worden de jongens en meisjes professioneel begeleid om hun stem optimaal te kunnen ontwikkelen.

Huiswerk 🙂

Naast de zangles en koorrepetitie zul je ook thuis moeten studeren. Zoals het instuderen van de teksten en de muziek. Je kunt dan natuurlijk meteen de zangtechniek uitproberen die je van de dirigent hebt geleerd. Door regelmatig thuis te oefenen leer je je stem goed te gebruiken en kun je samen iets moois neerzetten.

Repetitietijd:
Dinsdag van 17.30 tot 19.30 uur

Locatie:
De Kapel
Prinses Wilhelminasingel 39
1461 AL Zuidoostbeemster

Voor vragen en afmelden koorrepetitie :
info@nhselectiekoor.nl

Vakantieplanning: