Wie zijn wij

Jongens en meisjes uit (midden) Noord-Holland die heel
graag (leren) zingen. Onze  dirigent is Josefine Straesser.

Over ons

Met een enthousiaste groep jongens en meisjes en onder begeleiding van een ervaren dirigent, gaat het Noord-Hollands selectiekoor in januari 2017 van start. De meeste jongens en meisjes hebben de afgelopen jaren ervaring opgedaan bij kinderselectiekoor De Kickers. Nu kunnen zij inmiddels op hoog niveau zingen. Onze ambitie is om mee te mogen werken met producties van de Nationale Opera & Ballet. Daarom hebben we ervoor gekozen om elke week naast de koorrepetitie ook zangles te geven.

Met veel plezier

en op hoog

niveau zingen

Dirigent – Josefine Straesser

De dirigent van het Noord-Hollands selectiekoor is de enthousiaste en ervaren Josefine Straesser. Ze studeerde klassieke zang en volgde pianolessen bij Vaughan Schlepp. Naast het zingen van opera heeft Josefine een grote liefde voor lesgeven en dirigeren.

“Niets is mooier dan de kinderstem. Ik vind het enorm leuk om kinderen klassiek repertoire te laten zingen”.

Josefine was enkele jaren repetitor bij het Nederlands concertkoor in Amsterdam en heeft in 2012 het kinderkoor van de Maarten Luther kerk in Amsterdam opgericht. Daarnaast is ze sinds september 2016 cantor bij de Nassaukerk in Amsterdam. Vanaf januari 2017 gaat Josefine met veel plezier beginnen bij het Noord-Hollands selectiekoor.